Szakmai jelentés
a projekt előrehaladásáról
Időszak: 2013. december 01-2014. június 30.
A projekt előkészítési szakaszában megtörtént a potenciális célcsoport feltérképezése, igényeik megismerése. A mikro- és makrokörnyezet megvizsgálása után elkészítettük az előzetes igényfelmérés dokumentációját.
A pályázat sikerességében bízva elkészítettük ezen felmért igényekre a projektre vonatkozó szakmai programunkat, ebben megfogalmaztuk azokat a prioritásokat, melyek a projekt céljának megvalósulását a leghatékonyabban segíthetik.
Fenti dokumentumokat a 2013. március 22-én benyújtott projekt mellékleteként a pályázati anyagunkhoz csatoltuk.
A projekt indításaként 2013. decemberében a 12. évfolyamos tanulóinknak és szüleiknek pályaválasztási szülői értekezletet tartottunk. Ebben a hónapban az SZTE TTIK is tartott előadás iskolánkban.
A következő évet motivációs nappal indítottuk, 2014. január 24-én. minden évfolyamos diákunkat hívtuk a rendezvényre.
Ezt követően a projektben kiválasztott tanulókat és szüleiket projektindító tájékoztató rendezvényre hívtuk 2014. február 24-én.
2014. februárjában elkezdődtek az alapkészség-mérések külső mérés-értékelési szakértő szolgáltató igénybevételével. A mérés eredményeit tartalmazó tanulmány elkészülte után tudtuk kiválasztani azt a 25 tanulót, akik a projekt célcsoportját alkotják.
2014. márciusában a projektben alkalmazott módszerek beemelésre kerültek az iskola Pedagógiai Programjába, majd azok jóváhagyása is megtörtént. Ugyanebben a hónapban a helyi heti újságban sajtómegjelenéssel adtunk hírt a projekt elnyeréséről, annak tartalmáról és céljáról. Ebben az időszakban és 2014. áprilisában több egyetemi rendezvény (SZTE) is zajlott iskolánkban, valamint tájékoztatót tartottunk a bevont tanulóknak és szüleiknek, ahol aláírásra kerültek a mentori és tanulói tanulmányi szerződések.
A célcsoport számára szervezett programok keretén belül kirándulást szerveztünk Budapestre, az EDUCATIO kiállításra, ahol megismerhették a felsőoktatási intézmények kínálatát. Előadásokat szerveztünk a Szegedi Tudományegyetem közreműködésével, tanulóink jelen voltak az Iparművészeti Múzeumban, kiállítást tekintettek meg, a Magyar Nemzeti Galériában, ahol előadáson vettek részt önismereti témakörben. közösségépítő programok keretén belül két kirándulást valósítottunk meg, melyek vállalt feladataink egy részét képezték. Ezen kívül önismerethez kapcsolódó anyagokat vásároltunk, melyeket a program során felhasználhatnak.
Az időszakot a szervezett programok tekintetében az Alkotópályázat zárta 2014. májusában, ahol diákjaink bemutathatták önálló alkotásaikat képzőművészeti, matematikai, média és irodalom téren. A program a tanulók önálló filmjeinek vetítésével zárult.
A tervezett dokumentációs és irattárazási költségre fordítandó összeget a projekt előrehaladásával egyenlő mértékben használtuk fel. A postaköltségekre tervezett összeget átcsoportosítottuk a dokumentációs költségekhez a benyújtott szerződésmódosításban, mivel a KLIK-hez történő csatlakozásunk során megváltozott a postaküldemények feladásának rendszere, postaköltséget így nem tudunk elszámolni.
Az időszakban az alapkészség-mérés eredményeinek kiértékelése után kijelölésre kerültek a mentorok, és a hozzájuk mentorálásra kapcsolt tanulók névsora. Elkezdődtek a mentorálási tevékenységek, az egyéni fejlesztési tervek. A sikeres érettségi vizsga megszerzését célzó tevékenységek keretében érettségi előkészítő foglalkozásokat tartottunk. A közösségépítő programok keretében elindultak a különböző szakkörök, filmklub. Az elvégzett munka díjazása az egyéni fejlesztési tervek kivételével megtörtént.
A költségkategória jó része bérként lett betervezve, melynek folyósítása időarányosan haladt.
A projektmenedzsment feladatok ellátása az ütemezésnek megfelelően haladt, a személyükben a tervezettekhez képest nem történt változás, viszont az adóstátuszuk megváltozása miatt szükséges volt a költségvetés átcsoportosítása.
Makó, 2014. június 30.
Kuklics-Kis Erzsébet Rója István
pénzügyi vezető szakmai vezető
Martinuszné Korom Gabriella
projektmenedzser